štvrtok 28. apríla 2016

Tram EM 2016 aneb Európske majstrovstvá v jazde šalinou

Tak som sa ja minulý štvrtok dozvedela, že this is a thing. 
Udalosť bola propagovaná pomerne efektívne, všimla som si to na tabuli odjazdov, keď som ráno čakala na autobus. Samotná existencia tejto súťaže ma pobavila a bol by hriech si ju nechať ujsť.
Tak sme sa teda v toto aprílové sobotňajšie popoludnie odbicyklovali do vozovne Lichtenberg a prežili sme akčných pár hodín. 
(Majstrovstvá trvali celý deň a boli aj streamované na nete, nám sa však nechcelo skôr vstávať, samozrejme.)



 najprv sme to skúsili priamo v centre diania....

...potom sme zistili, že z obrazovky sa toho viac dozvieme

Nie, bohužiaľ sa nejednalo o žiadne rallye, ani jazdu na rýchlosť. Bola to krásna pokľudná súťaž pre rodinky s deťmi, starých divných chlapov, čo nemajú v sobotu čo na robote,  električkových nerdov a náhodných individuí. O to napínavejšia. Pochopiť disciplíny nám síce trvalo trošku pridlho, do atmosféry sme sa však dostali rýchlo.. s pokročilým pivom, a tak. Takže aby som ďalej nenaťahovala, videli sme brzdenie na semafóre na presnosť, zastavovanie na zastávke, vyhýbanie sa objektom na trati a vrcholom dňa bol brikový bowling. Áno, je to presne to, čo si myslíte. Bohužiaľ to nemám odfotené.

ktovie kde by s presnosťou prostredných dverí skončili Košice

Na naše sklamanie na majstrovstvách nebol jediný tým zo Slovenska a z ČR bola iba Praha a Ostrava. Budúci rok by to mali každopádne napraviť. Mám také tušenie inak, že vyhralo Lipsko. Ale keďže sme vlastne nevideli ani začiatok ani koniec, vlastne si nie som istá. Každopádne som si z tohto dňa mimo iné odniesla, že v Stuttgarte vám pravdepodobne zastavia mimo zastávky, v Krakove počas brzdenia preletíte cez pol šaliny a na Tenerife vás zrejme zrazia na semafore. Hneď sa človek cíti bezpečnejšie, keď je takto dobre zorientovaný.

hej a vedeli ste vôbec, že na Tenerife majú električky? lebo ja nie

aj v Birminghame a ešte takéto roztomilé ružové <3

Samozrejme pre fanúšikov histórie mhd bola aj sekcia tramvají v priebehu histórie, počnúc koňskou. V sekcii pohľadníc som si znovu musela dať osobný limit piatich a teraz mám konečne čo dať do toho prázdneho rámiku. čo sme doma našli. Áno, je to typ KT4D ČKD Praha z roku 1986 šinúca sa Marzahnom! (Opísala som to, nie, nepamatám si to, všetko je ok.)

koňská bohužiaľ bez koňa, takto do toho Weisensee asi nedôjde

zvoniace deti v kabíne vodiča ftw, infarkt level over 9000

autentické reklamy pre správne ženy s päťlitrovým pracím práškom v kabelke

staré časy

juuuj naša

berlínsky zvyk písať zastávky cez lomítko mal v minulosti ešte väčší říz

skladné tradičné štikátko

A samozrejme aby som nezabudla na úplne najpodstatnejšiu vec:

M4 Hackescher Markt!





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára