streda 8. októbra 2014

Prenzlauer Berg

Nie, nebude to o hipsteroch. Áno, všetci vieme, že Prenzlauer Berg je gentrifikovaný, je tam kvadrilión dizajnérskych obchodov, bio kaviarní, bio supermarketov, kuul a hip, všetci majú bicykel a milión peňazí, lebo byty sú drahé. To je ale nuda, to máme aj v Brne. (lol)
Dnes som si kúpila knižku, 100 Favourite Places. Je to síce sprievodca, ale neobsahuje žiadne notoricky známe turistické miesta, namiesto toho tam človek nájde 100 iných menej známych miest po celom Berlíne, kaviarne, parky, múzeá a pod. a samozrejme o to zaujímavejšie. Stojí 15E a odporúčam.
Mala som chuť ísť do Prenzlauer Bergu a v knižke boli hneď 2 miesta, ktoré neboli ďaleko od seba a taktiež mi padli do dnešnej nálady a počasia. (Počasie celkom sivé, neskôr začalo pršať).
Tak, ako som už spomínala, šla som do Prenzlauer Bergu, videla som aj hipsterov aj dizajnérske obchody, ale nefotila som ich. Odfotila som psa.


bol zlatý

Každopádne som v jednom z dizajnérskych obchodov videla pekné gate. Stáli 130E. Haha.
Prvý bod bola Wasserturm Prenzlauer Berg. Knižka vraví, že to bola najstaršia vodná veža v Nemecku postavená v roku 1875, náckovia za vojny spravili z okolia prvý koncentrák (lebo to je asi jediné čo robili, hm), Hitler tam mal tiež nejaké čistky a teraz je z Wasserturm bytovka a naokolo sú detské ihriská. Lebo tak to funguje v Prenzlauer Bergu. Detské ihriská, rodinky s deťmi. Gentrifikácia.
Napriek tomu, že nie som schopná si nastaviť foťák v mobile sa mi podarilo spraviť vcelku luxusnú fotku. Na moje pomery.


teda mne sa páči. a kľudne by som tam bývala

Pokračujúc rovno som prišla na zastávku šaliny a zistila som, že som tam už raz bola! Neďaleko odtiaľ býva Francois (ako že 2 ulice) a je to tam všetko veľmi hip. Ok teda, pokračujem ďalej.
Tri zastávky ďalej, stále Prenzlauer Berg. Vyliezla som zo šaliny a mierim k parku. Z ničoho nič toto:


planetárium.. a je to veľká sivá guľa. kvalita mojich fotiek prispieva k postsoc. depresívnej atmosfére, I like it!

Park bola druhá zastávka, Ernst-Thälmann-Park. Knižka vraví, že to tam nie je ešte až tak gentrifikované. Podľa mňa super. Šťastní rodičia s hordou detí všade, ale to nijak nemohlo skaziť moju postsoc. melancholickú náladu, ktorej okrem počasia pomáhali aj skvosty v okolí.


veľmi kvalitná fotografia Andrea, vyznamenávaš sa. detské ihrisko!

Pokračovala som ďalej v dobrej melancholickej nálade a zrazu na mna vyskočily tieto dva krásne paneláky!


och! sivé, skoro ako doma. no vlastne nie, doma sú ružovo-žlto-zeleno-oranžové, lebo sme civilizovaní ako na západe.

A stále sme v Prenzlauer Bergu, stále rodinky s deťmi a drahé nájmy. Asi teda, neviem koľko tam stojí byt v paneláku, ale určite tam bude skvelý výhľad a lokalita super. Narozdiel od Lichtenbergu, v tzv. keli ďaleko.
Okolie parku sa každopádne prejavilo ako typické panelákové sídlisko, bez prítomnosti ružovej či žltej farby, avšak za hojnej prítomnosti stromov, trávnatých plôch a útulných miest v soc. štýle typu "chceme to mať zelené, ale betón je v móde, tak tam radšej dajme betón aj zeleň".


fontána skoro ako na Terase, už len plastika chýba

Každopádne panelákom samotným sa budem venovať niekedy inokedy, tentokrát už iba dodám krásnu čerešničku na tortu, ktorá na mňa vyskočila pri východe z parku a kvôli ktorej som tam aj išla.


Ernst Thälmann himself, komunistický budovateľ a člen KPD. sehr schön

Nabudúce fotím lepšie, fakt.

2 komentáre:

  1. Ach. V té Wasserturm bydlí (nebo bydlel?) jistý nejmenovaný potomek jednoho jistého nejmenovaného hudebníka. Měly bychom se skamarádit.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tedy... měly bychom se skamarádit my dvě s ním. Ne my všichni dohromady. Takto to to bylo myšleno, ale bez kontextu mi to y rve oči.

    OdpovedaťOdstrániť